Isnin, 11 Mei 2009

Hujan yang turun bagaikan mutiara....alhamdulillah...


API?terbakar huh cuak tul aku hari rabu minggu lepas,dok terpacak elok kereta bomba
dekat dengan umah aku,ingat umah aku terbakar rupa2nya tanah rizab depan umah terbakar teruk....actually mlm sebelum hari rabu kira mlm semalamlah kan dah ade api marak tapi jauh di hujung sana tak delah dekat dengan taman aku tup2 kak siti jiran belakang umah aku cerita api naik marak tghari coz cuaca terlampau panazzzzzzzzz sesangat......nasib baik aku takde kat umah kalo tak huh bertambahlah panazzzz...
beberapa hari gaklah taman aku penuh ngan asap jer....huh sampai sakit mata ngan tekak ni..laki aku siap dah amik ubat sakit tekak lg kat panel klinik takut demam dek makan asap.Dalam umah aku jangan cakaplah mmg bau asap kuat bebenar sampai baju2 yang aku sidai pun dah bau perfurm cap asap..Kawasan umah aku tu tanah gambut memanglah susah api nak padam walaupun tak nampak api marak bawah tanah still terbakar lg..

Tapi hari nie bersamaan 13 mei(ade sejarah 13 mei nie zaman dolulah) turun yer hujan kat kawasan aku Alhamdulillah .....maka dah takdalah asap2 depan umah....pasni lehlah kitaorg bercucuk tanam,yelah tanah gambut terbakar musti subur kan....BERBAKTI PADA TANAH TAKAN RUGIKAN.....nanti kalo jadi aku ngan hubby bercucuk tanam & ade hasil aku ceritalah kat sini..okieslah.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan